karakter.reismee.nl

Pasen op Porto Santo!

Bij jullie is het dan misschien nog niet zo ver, maar bij ons is het al geweest,.. Pasen!
Hier, op Porto Santo, hadden we met een paar boten bedacht Pasen dit jaar wat eerder dan de rest van de wereld te vieren. Niet zozeer omdat we niet konden wachten met paaseieren te zoeken, maar meer omdat we volgende week hoogstwaarschijnlijk allemaal midden op de Atlantische Oceaan zitten, op weg naar de Azoren.

We waren door de Vela (onze Deense vrienden met aan boord Jesper en Rikke en hun zoons Emil (13), Alfred (11) en Johan (8)) uitgenodigd om met hen en nog een Deense boot Pasen te vieren volgens de Deense traditie. Natuurlijk wilden we dat! Ook de Libra was uitgenodigd.

Het ging als volgt: ’s ochtends gingen we allemaal een hardgekookt ei beschilderen (herkenbaar,..). Dit was echter belangrijk, zodat je je eigen ei later zou herkennen. Nadat iedereen tevreden was met z’n resultaat gingen we naar een mooie zandberg op het strand. Per vier zouden we ons ei naar beneden laten rollen met de bedoeling dat je ei zonder kleerscheuren/botbreuken/schaalbarsten over de finishlijn zou eindigen. Het werd echter al snel veel moeilijker gemaakt, want er werden grote stenen op het wedstrijdparcours gegooid. Sommige eieren spatten tijdens de tocht naar beneden uit elkaar, anderen redden het zonder een barst tot beneden. Als je ei nog een beetje heel was, moest je weer opnieuw rollen, totdat er 1 ei overbleef die nog het meest in tact zou zijn. Spanning heerste, iedereen wilde winnen!

Enfin, uiteindelijk kon er natuurlijk maar 1 de winnaar zijn… En dat was een ei met Karakter… de naam stond er ook op, dus er was ook écht niet vals gespeeld! We hadden de hoofdprijs gewonnen (ik schrijf nu natuurlijk ‘we’, maar het was eigenlijk het ei van Michiel, die de laatste 2 x door Madelief al zigzaggend tussen de stenen obstakels door was gerold)!!

Euforisch liepen we weer terug naar de boot, waar we de steiger gingen ombouwen als buffet. Met de benen in onze nek (het was wat krapjes) zaten we heel gezellig op de steiger te genieten van al het lekkers wat in de ochtend al was gemaakt. De prijs werd uitgereikt en we kregen een prachtig zelfgehaakt kuiken! Later kwam ook de schnaps nog op tafel en we sloten af met heerlijke worteltjestaart,.. Ik weet niet of dat ook bij de traditie hoorde, maar lekker was het wel!

En daarna, oke, dat hoort dan niet bij deze Deense traditie, gingen we met z’n allen weer naar het strand om lekker te bodysurfen, zwemmen en chillen. Een geslaagd Pasen 2019 dus!

Wij wensen jullie allemaal ook héle fijne en zonnige paasdagen, we denken aan jullie als wij op zee zijn, richting de Azoren!

Liefs van MaMaMiJa

P.S. Telkens vergeet ik jullie te bedanken voor al jullie reacties die jullie geven op onze site. Superleuk vinden we dat!

Marlies en henk

Ja hoor, en nog een "prijs" winnen ook??.
Wat een gezellig en buitengewoon Paasfeest.
Hopelijk krijgen jullie een tijdje mooi weer om naar de Azoren te varen.??

Hedwig

Wat leuk Marije zo’n bijzondere en internationale Pasen! Klinkt heel fijn allemaal! Geniet met je gezin van deze mooie avonturen. Ik heb ook een bijzondere Pasen, ga naar Floor in San Francisco. Ze zit daar 9 maanden met EF, Engels leren. Liefs van ons allemaal?