karakter.reismee.nl

Carnaval op Tenerife!

Oké, je hebt carnaval en je hebt Carnaval met een hoofdletter. En dan heb je ook nog CARNAVAL met alleen maar kapitalen,.. Deze laatste hebben we meegemaakt in Santa Cruz de Tenerife.

We hadden al gehoord dat het carnaval op Tenerife groots werd aangepakt. Zo groot zelfs, dat het het op een na grootste carnaval ter wereld is. Jaja, dat zal wel,.. we zouden het wel eens beleven!

Al weken van te voren werden er in de stad voorbereidingen getroffen:
De grote ondiepe ‘vijver’ met fontein lieten ze leeg lopen, om de fontein zelf werden hekken gezet, er werden twee enorme podia opgezet in het centrum, een tribune werd langs de weg bij de haven gebouwd, bomen/monumenten/kleine grasveldjes/speeltuintjes/lage gebouwen werden met hekken omringd zodat er niet in geklommen of in/tegen geplast kon worden, eet- en drinktentjes rezen overal de grond uit, de winkels ontploften zowat van alle carnavalskleding/attributen, een enorme kermis werd iets verderop opgebouwd en de sfeer in de stad werd steeds gespannener, op een prettige manier.

En toen barstte het los,..! Anderhalve week lang alléén maar FEEST!! Samen met 400.000 andere mensen hebben we hiervan mogen genieten. We hadden het werkelijk niet willen missen. Echt een aanrader om eens mee te maken!

Annie en Han

Prachtig. Ik denk dat Rio de Janeiro daar nog een puntje aan kan zuigen als ik de foto's zo bekijk.

Brigitte Lang

Hoi Marije, heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Fijn dat jullie nog steeds van deze mooie ervaring genieten. Groetjes uit Edam.

Daan, Yvonne, Joëlle en Seb

Lieve allemaal,

Wat genieten we toch elke keer weer van jullie avonturen en prachtige foto’s!!!
We missen jullie wel hoor.... maar we zijn ook zo blij voor jullie dat jullie deze mooie reis aan het maken zijn!

Veel liefs van ons alle vier XXX