karakter.reismee.nl

Vertrek

Wat een overweldigend afscheid hadden we bij vertrek, ongelooflijk. Tot in Marken was het hoorbaar vertelde De Gele Boot, die ons daar opwachtten om ook nog even te zwaaien. Waarom gaan we eigenlijk weg met zoveel lieve mensen om ons heen,..?! Daar hebben we het een andere keer wel over..

Op het Amsterdam-Rijnkanaal kwamen we heel toevallig Annemieke, Jaco en kinders al luid roepend tegen en bij de sluis stonden Job, Dorine, Sam Eddy en Kojo ons ook nog even op te wachten. Weer even slikken..

En toen begon het écht. We waren we op zee.

We konden nog best een aardig stukje langs de kust zeilen richting Spanje. Rond een uur of 2200 was de wind op, wat nu? Nog anderhalf uur door motoren naar Scheveningen waar je dus laat aankomt en meteen een euro of 40 moet betalen om te mogen overnachten? Toch doorzeilen met 1,2 knoop per uur (voor de niet zeilers, lees; erg frustrerend). Alternatief was ankeren langs de kust, lekker wiebelen op de golven en lekker slapen,....dat werd hem dus. Toch maar even twee keer wekkertje gezet om te controleren of we door de stroom niet wegdreven!

En de volgende dag?

De volgende dag dus nog steeds geen wind. We motorden richting het zuiden en wachtten op het windje dat volgens de weersverwachting zou gaan opsteken. Ondertussen maakten we een tentje op het voordek en zaten lekker aan de koffie. Madelief en Jaap vermaakten zich ondertussen met hun ‘nieuwe’ Nintendo DS ( ja ja, ze bestaan nog, handig voor als je geen internet hebt!).

Maar helaas, de wind kwam niet... en later ook niet,.. en veel later ook niet,..

We besloten uiteindelijk naar Oostende te motoren en daar te wachten op wind die ons zeilend verder kan brengen. Midden in de nacht kwamen we aan in Oostende. We vonden een plekje bij de ingang van een haven naast een vrij luxe motorjacht. De eigenaar kwam even checken en in plaats van te helpen vroeg hij of we goed verzekerd waren, want het klotste daar zo... We gaven maar geen antwoord.

Nu zijn we nog in Oostende. Het haventje is heel gezellig en midden in de stad, het strand, waar we gisteren lekker hebben gezwommen is naast de haven.

De eerste flessenpost is gelezen (toevallig allebei van Britt!), de dagboekjes bij geschreven, het eerste ijsje en souveniertje gekocht.

Michiel en Madelief zijn net op de step de laatste boodschapjes gaan doen en zo meteen gaan we de zee weer op! Joehoe! Plan is naar Boulonge-sur-Mer te gaan en van daaruit verder te kijken.

Liefs van MaMaMiJa

Henk en Marlies.

Fijn wat te horen en dat jullie plezier hebben en de wind........die komt echt wel een keertje.
Liefs voor allemaal en gewoon genieten waar jullie ook zijn.
Dikke kussen en knuffels.

Anne

Ik ga jullie heel erg missen! Leuke foto´s.

MAd

Lieverds,
Oh wat fijn al een berichtje van jullie.
Meteen moesten de plannen aangepast worden begrijp ik.
Van in 1 keer doorstomen, nu in etappes.
Zo te lezen ook leuk!
Hier nu wel af en toe wat wind, maar daar hebben jullie niets aan.
Het afscheid was super, vol emotie en wat traantjes en veel getoeter.
En een klein knoopje in de buik, die gelukkig inmiddels ontknoopt i.
Tot horens en veel kusjes, ook van Ad, mama

bo

jammer van die wind :( maar dat houd jullie zeker niet tegen :)!

bo

ik zat dagen lang te wachten op een nieuw bericht eindelijk! :)

Nina

Oeh wat een heerlijk eerste bericht. Wind, geen wind en toch al in België. Ik zeg tijd voor moules frites! Mis jullie nu al! Xxx

Bart root

Jammer dat we jullie gemist hebben wij waren ook in de haven misschien niet dezelfde dag
Heel veel plezier en lekker genieten

Desmond

Ben je in Amsterdam, juf..?