karakter.reismee.nl

Santa Cruz voelt als thuus!

Santa Cruz de Tenerife, wat een heerlijke stad. We liggen hier nu iets meer dan vier weken en we voelen ons hier ontzettend thuis. Toen we aanmeerden in de haven rende een jongetje naar ons toe om een lijn aan te nemen. Een jongen! Kon niet waar zijn. We waren alleen boten met meisjes gewend! Wat een feest voor Jaap. Later bleek hij nog een oudere zus te hebben, waar Madelief het goed mee kan vinden. En twee tellen later stonden mijn ouders op de steiger (ze stonden eerder al op de kade ons op te wachten), wat een heerlijk weerzien! Zij zaten in een huisje een half uurtje van Santa Cruz vandaan en Jaap en Madelief hebben daar een aantal nachtjes gelogeerd. Wat heerlijk: slapen in een normaal stilstaand bed! Met hen hebben we mooie uitstapjes gemaakt, lekker gegeten, gelachen, gewandeld, naar het Loropark (dierentuin) en veel gekletst.

De stad Santa Cruz is echt super. We lopen de steiger af, een loopbrug over en we zitten in het hartje van de stad. Het ziet er heel gezellig uit, er lopen weinig toeristen rond, de mensen zijn erg vriendelijk, er zijn prachtige parkjes met de meest bijzondere bomen. De kinderen kunnen we naar de winkel sturen voor brood of een vergeten boodschapje. De stoep en de wegen zijn glad, wat betekent dat er heel veel wordt gestept, geskateboard en geskeelerd. Ook gaan Jaap en Madelief 2 x per week naar karateles, wat ze geweldig vinden. Er zit een heel groot zwembad op 10 minuten steppen van de haven af en een prachtig strand is 25 minuutjes met de bus. Je kan hier fijn hardlopen, wandelen en, ja, het kan niet waar zijn, yoga op een steiger is ook best leuk! We voelen ons hier echt thuis.

Vorige week kwamen Miranda en Janne ook nog op bezoek. Een week lang meidenweek (Michiel en Jaap hadden het zwaar :-). Het was reuzegezellig! Zwemmen, shoppen, borrelen, wandelen, spelen, borrelen, kletsen, lachen, borrelen enz. En op de dag dat ze weer vertrokken voer er een boot de haven binnen met maar liefst 3 jongens aan boord! Trippel feest voor Jaap! Sindsdien wordt er alleen nog maar gevist, krabben gevangen, geraced met de kar, geskateboard, met de lego gespeeld enz. Dit alles ná school uiteraard…

In de tussentijd is ook nog het teakdek afgemaakt door Michiel. Een zware klus, maar achter de rug. Ook heeft hij het grootzeil op een paar plekjes gemaakt, een nieuwe pees genaaid op het reservefok, en op dit moment is hij verslaafd aan het egaliseren van al het overige teak met de schuurmachine, waardoor vocht zich straks minder in het hout kan nestelen.

En ik heb, als juf, de rapporten gisteren uitgedeeld… Ze doen het goed, de leerlingen! De kinderen waren er blij mee. Binnenkort volgen de oudergesprekken. Dat wordt nog wel een klusje ;-)

Vanmiddag gaan we maar weer eens de stad in, op jacht naar carnavalskleren. Niet dat die niet te vinden zijn, de winkels puilen er van uit, maar het blijft lastig. Michiel heeft al een aantal piratenpakken gepast maar dat vond hij niks, een flintstonepak wil hij niet eens passen. Wie weet wordt hij hippie,.. Ook Jaap is niet heel gevoelig voor verkleedkleren. De accessoires die erbij horen des te meer! Madelief vindt vrijwel alles leuk, dus zij kan niet kiezen, en ik, tja, ik vind het ook wel lastig. Het wordt dus een verrassing. Morgen barst het carnavalsfeest hier los. Er worden wel 250.000 mensen in de straten verwacht. Een dikke week alleen maar feest, muziek, kermis, drank en eten. We zijn er dan wel nog niet helemaal klaar voor, maar hebben er wél zin in!

PS. Even geduld met de foto’s, dit kost altijd enórm veel tijd om deze op de site te krijgen,..

Nicole

Wat een heerlijk verhaal!!!
?

Marlies en henk

Wat een ongelooflijk leuk verhaal en de foto's.........genieten??.??

Marjolein

Klinkt allemaal weer heel gezellig, zonnig, ontspannen en feestelijk!

Wij net genoten van n paar heerlijke lente dagen???

Frédérique

Oh!!! Heerlijk!!

Annie en Han

Leuk verhaal en prachtige foto's weer. Het moet heerlijk zijn om met zoveel mooie ervaringen op te groeien, daar zullen die twee later alleen maar profijt van hebben.

Janneke.

Klinkt als een heerlijke reis. en om eerlijk te zijn, best beetje jaloers ;)
Gaan jullie ook nog op de Azoren aan wal? Veel plezier nog en een behouden vaart gewenst maar eerst lekker carnaval.
Gr.
Janneke

Gerdy

Leuk weer van jullie te horen.
Veel plezier met carnaval.
Liefs Gerdy

Karen

Klinkt allemaal heerlijk!!
Leuk dat paps en mams er ook zijn. Kunnen zij ook weer even genieten van de kleinkinderen. Ik ben benieuwd wat voor een pakjes het worden voor de carnaval maar ik zie de foto’s wel verschijnen. Heel veel plezier in elk geval. Xx Liefs, Karen